header_logo

Direct antwoord op al jouw elektra vragen

Voordeel Elektra staat voor de meest complete ondersteuning bij het kiezen van de juiste producten voor de kleine en grote verbouwing. Of dit nu bij het kiezen van het meeste geschikte materiaal is of het vinden van professionele hulp bij de installatie, Voordeel Elektra helpt je graag. Geen vraag is te gek.

In onze webshop vind je alles op het gebied van schakel- en installatiemateriaal, draad, kabel, groepenkasten, componenten, buis, bevestigingsmateriaal, verlichting en gereedschap. We kunnen ons voorstellen dat je hierover vragen hebt. Daarom vind je hieronder de meest gestelde vragen.

Meest gestelde vragen

vind hier de antwoorden op al jouw vragen met betrekking tot:

  • verzending
  • betalingen
  • retourbeleid
  • kortingen en acties
  • service
  • producten.

Mocht het antwoord op jouw vraag er niet tussen staan, schroom dan niet om even contact met ons te zoeken via info@voordeelelektra.nl of via een whatsapp bericht.

01

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van onze producten is tussen 1 tot 2 werkdagen. Dit komt doordat wij werken met interne en externe voorraad. Interne voorraad wordt vaak dezelfde dag nog verstuurd. Externe voorraad moet eerst bij onze hoofdlocatie aangeleverd worden, waardoor het langer kan duren voordat het verstuurd wordt, met een maximum van een levertijd van 2 werkdagen.  

Mocht de levertijd niet gehaald kunnen worden, zal je daarover binnen 24 uur benaderd worden. Dit kan per telefoon. Let op! We bellen met een 085 nummer. 

02

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten Nederland 

Wij verzenden via GLS of Post NL afhankelijk van tijdstip van bestellen. Ons standaardtarief voor Nederland is 5,95. 

Verzendkosten buiten Nederland 

Voor Duitsland en België is dit 10 euro. 

Bestel je voor een bedrag hoger dan 100 euro exclusief btw? Dan zijn de verzendkosten gratis.


01

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Wij werken met de volgende betaalmethoden:

IDEAL

IDEAL is een online betaalmethode die voornamelijk in Nederland wordt gebruikt. Het is een veilige en betrouwbare manier om online aankopen te betalen. Met IDEAL kunnen klanten direct betalen vanaf hun eigen bankrekening. Dit betekent dat er geen tussenpersonen bij de betaling betrokken zijn en dat het geld direct van de bankrekening van de klant naar de bankrekening van de verkoper wordt overgemaakt.

Klarna

Klarna is een online betaaldienst die verschillende betaalmethoden aanbiedt, waaronder achteraf betalen, gespreide betaling en directe betaling.

Notyd: betalen op rekening voor zakelijke klanten 

Koop nu, betaal later... We kennen het allemaal van Klarna. Notyd is de zakelijke variant hiervan. Betalen met Notyd is eenvoudig en snel. Maak je zakelijke aankopen net zo gemakkelijk als je persoonlijke aankopen. Je kan op 14, 30, 60 of 90 dagen betalen. 90 dagen kost maar 6 euro, 60 dagen 3 euro en op 30 en 14 dagen is zelfs gratis!  

De voordelen van Notyd 

Betaling op factuur: Maak je online aankopen met een eenvoudig 100% online check-out proces en geniet van flexibele betalingsvoorwaarden.  

Snelle goedkeuring: Vermijd langdurige kredietaanvragen en registratieprocessen. Jouw aankopen worden direct goedgekeurd, waardoor je snel en gemakkelijk kunt afrekenen. 

Optimaliseer je cashflow: Kies uit betaaltermijnen van 14, 30, 60 of zelfs 90 dagen en geef je bedrijf de ademruimte die het nodig heeft voor groei en ontwikkeling.   

Persoonlijke ondersteuning: Altijd transparant en up-to-date. Notyd houd je volledig op de hoogte van je betalingsverplichtingen, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.  

Veelzijdige betaalmethoden: Betaal je bestellingen moeiteloos via iDeal, Bancontact of bankoverschrijving, waardoor je altijd de betaaloptie hebt die bij jou past. 

Optimale gebruikservaring: Ervaar de moeiteloze betalingservaring van Notyd. Gemakkelijk in gebruik en gegarandeerd jouw nieuwe favoriete manier van betalen! 

Visa/mastercard

Visa en mastercard zijn creditcardmaatschappijen. Wanneer een klant een aankoop doet met een Visa- of Mastercard-creditcard, betaalt de creditcardmaatschappij het bedrag aan de verkoper en stuurt vervolgens een factuur naar de kaarthouder. De kaarthouder betaalt dan de factuur aan de creditcardmaatschappij. Aankopen zijn verzekerd en het biedt klanten extra bescherming tegen fraude en ongeautoriseerde transacties.

Paypal

Met PayPal kunnen gebruikers geld overmaken naar andere PayPal-gebruikers, aankopen doen bij webwinkels en betalingen doen voor diensten. Om PayPal te gebruiken, moet je eerst een account aanmaken en een bankrekening of creditcard koppelen.

Paypal is een gemakkelijke en veilige manier van betalen. Het beschermt tegen fraude en ongeautoriseerde betalingen en biedt de mogelijkheid om betalingen te doen zonder creditcardgegevens te hoeven delen.

Mistercash/bancontact

Mister Cash en Bancontact zijn twee betalingsmethoden die vooral in België worden gebruikt. Het is een snelle en eenvoudige manier om te betalen voor online aankopen. Het enige dat nodig is, is een bankrekening bij een van de deelnemende banken en een kaart die is gekoppeld aan het Bancontact/Mister Cash-systeem. Ook deze betaalmethode biedt veiligheid en bescherming tegen fraude.

Giropay

Giropay is een online betaalmethode die vooral in Duitsland wordt gebruikt. Het systeem is vergelijkbaar met iDEAL in Nederland en Bancontact/Mister Cash in België.

Overboeking

Betalen via overboeking is een betaalmethode waarbij de klant het totaalbedrag van zijn aankoop handmatig overboekt naar de rekening van de verkoper. In tegenstelling tot andere betaalmethoden is er geen directe koppeling met de bankrekening van de klant, waardoor de betaling soms enkele dagen kan duren voordat deze is verwerkt.

Sofortbanking

Sofortbanking is een online betaalmethode die vooral in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en België wordt gebruikt. Het systeem is vergelijkbaar met iDEAL in Nederland en Bancontact/Mister Cash in België. Met Sofortbanking kunnen klanten online aankopen doen en deze direct betalen via hun online bankrekening. 

01Wat is het retourbeleid?

Wil je het ontvangen product retourneren?  


Geen probleem! Stuur het geleverde product ongebruikt, in originele, onbeschreven en onbeschadigde verpakking binnen 30 dagen terug naar: 


Voordeel Elektra 

Wegtersweg 14-8

7556 BR Hengelo 


De kosten van retourneren zijn voor rekening van de koper. Zodra wij je retour ontvangen en verwerkt hebben, krijg je je aankoopbedrag teruggestort. 


01Bieden jullie bulk- of groothandel kortingen aan?

Wij hanteren een staffelkorting.  Zo krijgen alle bestellingen vanaf de € 250,-  (ex BTW) 2,5% korting en vanaf € 500,- (ex BTW) zelfs 5% korting bij het afrekenen. Als klant hoef je hier niets meer voor te doen. Alleen bestellen en je krijgt automatisch korting als je het bedrag bereikt!

Tevens kan er product afhankelijk gekeken worden naar wat mogelijk is. Wil je een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.

02Zijn er kortingscodes beschikbaar?
Voor wederkerende klanten kunnen we op product niveau kortingscodes aanmaken. Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden.
01

Kunnen jullie me helpen bij het kiezen van een product?

Hulp nodig? 


Ons team bestaat uit professionals die al jarenlang meelopen in de elektrobranche. Daardoor hebben we veel kennis en ervaring in huis. Stel je vraag aan ons per email op info@voordeelelektra.nl, de chat functie op de site, of heb je liever telefonisch contact? Bel ons dan. Telefonisch zijn wij van maandag tot vrijdag bereikbaar van 7.30 tot 17.00 en op zaterdag van 7.30 tot 12.30 op telefoonnummer: 085 – 22 22 161.

01

Zijn jullie producten op voorraad?

Omdat wij een groothandel zijn, hebben wij veel producten zelf op voorraad. Echter, zijn er ook producten zoals bijvoorbeeld grote lengtes extern op voorraad. Wanneer er in de webshop bij het product een getal staat bij de voorraad, dan hebben we het zelf op voorraad. Hebben we het niet op voorraad dan staat de verwachte levertijd erbij. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan even contact met ons op.  Zie ook meest gestelde vragen levertijd.

02

Bieden jullie garantie op de producten?

Heb je een probleem met een product dat je bij ons hebt gekocht? 

Dat spijt ons! Als je een probleem hebt met een product dat je bij ons hebt gekocht, is het belangrijk om contact met ons op te nemen.   

Wij hanteren de fabrieksgarantie van de fabriek/producent. In de meeste gevallen zal het product teruggestuurd moeten worden ter beoordeling. 

Let op! De garantie geldt alleen voor defecten die zijn ontstaan als gevolg van productiefouten of andere problemen die buiten jouw controle liggen.